המדינה תובעת מתושבים במתחם הסמוך לצומת גהה 68 מליון ש"ח

    שלום בידרמן | צילומסך: גוגל מפות No Comments on המדינה תובעת מתושבים במתחם הסמוך לצומת גהה 68 מליון ש"ח
    20:26
    09.05.24
    איתי גדסי No Comments on נתניהו במסר תקיף: "אם נצטרך לעמוד לבד, נעמוד לבד"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המדינה הגישה לבית המשפט השלום תביעת פינוי לתושבים במתחם הסמוך לצומת גהה. במסגרת התביעה הודיעה המדינה בימים אלו לבית המשפט על הפסקת ניהול משא ומתן עם עשרות משפחות, הנתבעות במסגרת תביעה לפינוי מתחם בצומת גהה, והמוחזק על ידם עשרות שנים.

    במקביל, וכאמצעי הפעלת לחץ, הגישה המדינה בבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה כספית בסך 68,700,400 ש"ח כנגד חלק מהנתבעים בגין תשלום דמי שימוש ראויים.

    המתחם הסמוך לצומת מתפרש על פני כ-90 דונם, וגובל ממזרח ע"י כביש 4, מדרום ע"י דרך ז'בוטינסקי, ממערב ע"י שכונת מגורים קיימת ומצפון ע"י דרך אם המושבות.

    המתחם נכלל בתחום תכנית מתאר מפורטת בב/708 אשר אושרה בשנת 2009. למעשה, פינוי המתחם נדרש לצורך מימושה של התכנית הכוללת ישרות אלפי מ"ר לבנייה לשימושי תעסוקה ומסחר וכן רכבת קלה. שווי התכנית בה כלול השטח נשוא הפינוי מוערך על ידי שמאי מקרקעין בשיעור של כ-550,000,000 ש"ח.

    עמדת המדינה שהוגשה בימים אלו לבית המשפט לבית המשפט השלום במסגרת תביעת הפינוי שהוגשה, היא דחייה של המשא ומתן אשר התנהל בהמלצת בית המשפט בסופו של הליך משפטי ארוך ומורכב, והיא הודיעה כי אין לכרוך את הפינוי המתבקש של המתחם בכריכת תשלום פיצויים למחזיקים.

    המדינה מציינת עוד כי הינה עומדת על מדיניות חדשה של פינוי ללא פיצוי וזאת כעמדה חדשה שסותרת את התנהלות רשויות המדינה והחלטות שניתנו בכל עשרות השנים האחרונות.

    לדברי עו"ד צבי שוב ועו"ד קורל בלאיש, המייצגים מחזיקים בקרקע במתחם, "התנהלות זו של המדינה נוגדת את מדיניותה במסגרת הליכי פינוי בסביבה ואף במתחם הנדון. לפני זמן לא רב, אחת המשפחות, מבני המשפחה, אשר החזיקה בחלק מהשטח תקופה דומה קיבל בגין פינויו פיצוי כספי, על פי חוות דעת שמאי מקרקעין שמונה, ובהתאם לעקרונות פיצוי הקבועים בס' 194 לחוק התכנון והבניה (המחייב העמדת שיכון חלוף כתנאי לפינוי בית מגורים) וכן משולמים פיצויים בסביבה הקרובה על ידי המדינה למחזיקים עשרות שנים לרבות בגין ההשקעות במקום ובתי המגורים. סביר להניח, כי ללא מתן פתרון ראוי אשר יאפשר לנתבעים וילדיהם לקבל קורת גג חלופית ואשר, מאידך, יאפשר למדינה לתפוס את המתחם בשלמותו באופן מידי, הליך הפינוי צפוי להמשך עוד שנים רבות ולעלות למדינה הרבה מאוד כסף וכן לגרום לאבדן של הכנסות נכרות בגין המתחם. אנו סבורים כי חייבת ליהיות מדיניות ברורה של המדינה, אולם מדיניות לא יכולה לחול רטרואקטיבית ולא ייתכן שפלוני יקבל פיצוי במקום בו אלמוני לא יקבל דבר וייזרק לרחוב".



    0 תגובות